Alles is belangrijk op je website. Denk je. Daarom is het heel lastig om daar in je eentje een structuur voor te bedenken. Honderd pagina’s zijn nog niet genoeg om je verhaal te doen, te vertellen waar je goed in bent en hoeveel je kunt betekenen voor je sitebezoeker. Denk je. En daarom lijkt het bepalen van je pagina-indeling een hels karwei dat je maar het beste zo lang mogelijk kunt blijven uitstellen. Nietes.
Sitebezoekers bepalen
pagina-indeling
“Ik denk dat ik het met zes pagina’s wel red!” glunderde cursiste L. gisterenavond. Met de hulp van mensen die niks weten van haar werk wordt juist heel snel duidelijk hoe haar site overzichtelijk en verleidelijk kan worden. Tijdens de cursus ‘Schrijven om gezien te worden’ vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Haar medecursisten, die straks haar sitebezoekers zijn, weten immers zelf wel waar ze nieuwsgierig naar zijn en wat ze wel kunnen missen aan informatie.
Zo leiden hun opmerkingen, vragen en tips tot een heldere website structuur met precies de juiste pagina’s.
Je pagina-indeling op je website bepalen in een kwartiertje
in 4 vriendelijke stappen:1- Houd een korte inleiding over je product of dienst
2- Laat je enthousiaste medecursisten vragen stellen, commentaar geven en complimenten maken over je formulering.
3- Ontvang ze allemaal op postitjes.
4- Cluster die op thema als een mindmap.
5- Voeg ‘contact’ en ‘cv’ of zoiets toe en voila.
Klaar. In een kwartier tijd weet je welke pagina’s je nodig hebt om je sitebezoekers de informatie te bieden die ze zoeken. Niet meer. Niet minder.
Na de zomervakantie start een nieuwe cursus
‘Schrijven om gezien te worden’ voor oprechte ondernemers.
In zes avonden heb jij dan ook je hele website vernieuwd of nieuw, klaar en vindbaar op internet staan.
Kijk in de agenda.